2009. július 29., szerda

Folyó-séta

A szombati napomat megin' csak város (ehm... falu...) nézéssel töltöttem, és a két eső közt próbálkoztam a fotózással is...
Az uticélom a várost keresztbe átszelő folyó mentén volt. Nos a folyó csak a nevében az, igazából inkább egy csatornarendszer. Mintha a már korábban említett Honatyák minden álma az lett volna, hogy egy szigetet teremtsenek hőn szeretett, városnak nevezett falujuk közepében. Ezáltal alakulhatott ki a 2 nagyobb, valamint a 2 kisebb csatorna, mely feldarabolja a települést. Mindez persze csodásan megtekinthető a Googlemaps-on, bár szerintem nem igazán érdemes, de ha valaki ennyire unatkozik.... A folyó eredetileg a Corrib nevet viseli, eme víz mellett gyalogoltam észak fele, elsősorban a belőle kimetszett csatorna mentén, amelyet kellemes sétáló résznek alakítottak ki. Furcsa módon ezt az oldal ágat Middle River-nek nevezték el, amely csak két dolog miatt furcsa: az egyik a korábban elemzett "folyó" elnevezés, a másik a geográfiai elhelyezésre utaló "middle": ugyanis akárhogy is próbáltam elhajlítani a teret, ez még mindig a legnyugatibb elfekvésű vízfolyam volt... (Ellátogattam a többi csatornához is, de azok negy részét benőtte a növényzet.)
Sétámat a mesterséges szigetet uraló, St. Nicholass nevezetű katedrálisnál kezdtem. (Eredetileg ide gyüttem vóna, de épp vallásukat gyakorolták benn sokan, 'oszt inkább módosítottam az utitervem. Jah, mintha lett volna olyanom...) Mindenesetre kívülről megpróbáltam megörökíteni, de úgy éreztem magam, mint Monyó a berlini tévétoronynál: a francba se fért bele az egész a képre, csak kvázi a híd túloldaláról. (Meg persze utána a kanális túloldaláról is kattingattam a monumentum felé).




A fenti keresztyén épület előtt található eme szobor (elfelejtettem mit ábrázol, vagy csak nem értettem meg a feliratot.... majd bepótlom). [Bepótoltam: ma reggel a lukas kerekű vasat tolva megskubiztam a mű címét: Equality Emerges, ami köbö annyit tesz, mint Az Egyenlőség felbukkanása...]


Errefele nem tudom hogyan szankcionálják a horgászatot, de sokan hódolnak eme hobbinak. Ez még nem lenne meglepő, de hogy (ilyen rohadt hidegbe) még a vízbe is bemásszanak....


A Middle River:

Egy Shop Center hátulja. (Oké, beismerem, mindig is tetszettek a nagy üvegtáblás épületek...)


A LépcsőMeisternek ajánlva: mutatós, de itt nem (sem) olyan szépek.


A kanális(ok) és a folyó a település északi részében található mesterségesen duzzasztott tóból erednek.


Az álló vízben, feltételezéseim szerint egy régi híd lábai vannak. Gondolom a hidat azé' hagyták meg patinás emlékműnek, me' itt már nincs mit összekötni, mivel.....




....ugyanis már a szárazföldi út se vezet már sehova.


Mivel a sétának vége volt, de az égiek még nem adták áldásukat nedves csapadék formájában ezé' elkezdtem szórakozni a fényképező apparátussal. Ott volt az az "izé".



És mivel sok errefele a madár is, más téma híján (az "izé" egy idő után unalmas volt), így ez lett az újabb téma.



Miután úgy döntöttem, hogy a hattyú nem érdemel több figyelmet, elindultam vissza, a település közepe felé. (Eme döntésben sokat segített, hogy a fentebb említett tollas állat túl messzire úszott.)
Úgyhogy más nem révén, maradt a falu fotózgatása. Az itteni lakótelep:






A vége a szokásos már-már jelmondatommá avanzsált motívum vetett véget, melyet már mindenki ismer.
És most nem az "írek nem tudnak vezetni" felkiáltásra gondolok....

1 megjegyzés:

  1. Tisztelt blogozo,
    rovid bejegyzesunk nem titkolt celja, hogy hangot adjon az ir gepjarmuvezetok jogos felhabarodasanak. Az On bejegyzeseibol arad az ir soforok irant erzett bizalmatlansag! Ez faj nekunk, es nem hagyjuk megtorlatlanul.
    watch your step...mind our wheels
    IDA

    VálaszTörlés